Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh konstrukce rychlého elektromagnetického ventilu semiaktivního tlumiče
Žižlavský, Vít ; Špalek, Petr (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na návrh rychlého elektromagnetického škrticího ventilu pro semiaktivní DCC tlumič. Současné DCC tlumiče pracují se silovou odezvou nad 10 ms, což není vyhovující pro rychlou semiaktivní regulaci podvozků vozidel. Pro zlepšení kvality regulace je třeba odezvu zkrátit. Požadované odezvy je dosaženo navržením nového elektromagnetického aktuátoru pro originální CES ventil. Aktuátor je urychlen omezením indukce vířivých a snížením hmotnosti pohyblivých částí. Nové řešení ventilu přispělo ke zkrácení odezvy tlumiče až o 28 % na 8,1 ms. Výsledky prokázaly, že elektromagnetický aktuátor má na odezvu menší vliv než přestavení hlavního šoupátka vlivem servoúčinku. Další významné urychlení pomocí aktuátoru již nelze očekávat.
Konstrukce vibrační plošiny pro semiaktivně tlumenou sedačku
Foltys, Jan ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Nízkofrekvenční vibrace způsobeny jízdou po nerovném terénu mohou způsobovat posádce zemědělských strojů zdravotní problémy. Virtuální simulace semiaktivně řízených tlumičů naznačuje, že jejich použitím v zemědělských sedačkách by se přenos vibrací na posádku dal podstatně snížit. Proto se tato bakalářská práce zabývá návrhem vibrační plošiny pro testování semiaktivních tlumičů o frekvenci kmitů od 1 do 10 Hz a zdvihem ±10 mm. Ta by simulovala jízdu po nerovném povrchu, čímž by napomohla vývoji vhodných semiaktivně řízených tlumičů do zemědělských sedaček. Rešeršní část práce se věnuje přehledu současného stavu vibračních plošin. Dále koncepční část se zaměřuje na navržení několika koncepčních návrhů, jejich analýzou a rozhodnutím o vhodné variantě. A na závěr v konstrukční části je zhotoveno konstrukční řešení vybrané varianty, se zaměřením na pohledy na vybrané konstrukční uzly.
Návrh zástavby čidla zdvihu do přední odpružené vidlice kola
Pešout, Richard ; Jeniš, Filip (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zástavby senzoru iC-MHL200 do přední odpružené vidlice kola, kde bude měřit zdvih za účelem ovládání magnetorologického tlumiče. V práci jsou nejprve popsány vybrané systémy odpružení, v současnosti dostupné systémy umožňující měření zdvihu vidlice kola a samotný senzor iC-MHL200. Dále se práce zabývá návrhem a výrobou testovacího držáku, testem senzoru a jeho výsledky. S pomocí výsledků byl následně vytvořen vlastní návrh zástavby. Při návrhu bylo nutné překonat několik překážek, což se s jistými kompromisy povedlo a cíl práce byl splněn. Tato zástavba umožní další, přesnější testování čidla a později i ovládání MR tlumičů cenově dostupným, ale přesným čidlem.
Konstrukce vibrační plošiny pro semiaktivně tlumenou sedačku
Foltys, Jan ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Nízkofrekvenční vibrace způsobeny jízdou po nerovném terénu mohou způsobovat posádce zemědělských strojů zdravotní problémy. Virtuální simulace semiaktivně řízených tlumičů naznačuje, že jejich použitím v zemědělských sedačkách by se přenos vibrací na posádku dal podstatně snížit. Proto se tato bakalářská práce zabývá návrhem vibrační plošiny pro testování semiaktivních tlumičů o frekvenci kmitů od 1 do 10 Hz a zdvihem ±10 mm. Ta by simulovala jízdu po nerovném povrchu, čímž by napomohla vývoji vhodných semiaktivně řízených tlumičů do zemědělských sedaček. Rešeršní část práce se věnuje přehledu současného stavu vibračních plošin. Dále koncepční část se zaměřuje na navržení několika koncepčních návrhů, jejich analýzou a rozhodnutím o vhodné variantě. A na závěr v konstrukční části je zhotoveno konstrukční řešení vybrané varianty, se zaměřením na pohledy na vybrané konstrukční uzly.
Návrh konstrukce rychlého elektromagnetického ventilu semiaktivního tlumiče
Žižlavský, Vít ; Špalek, Petr (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na návrh rychlého elektromagnetického škrticího ventilu pro semiaktivní DCC tlumič. Současné DCC tlumiče pracují se silovou odezvou nad 10 ms, což není vyhovující pro rychlou semiaktivní regulaci podvozků vozidel. Pro zlepšení kvality regulace je třeba odezvu zkrátit. Požadované odezvy je dosaženo navržením nového elektromagnetického aktuátoru pro originální CES ventil. Aktuátor je urychlen omezením indukce vířivých a snížením hmotnosti pohyblivých částí. Nové řešení ventilu přispělo ke zkrácení odezvy tlumiče až o 28 % na 8,1 ms. Výsledky prokázaly, že elektromagnetický aktuátor má na odezvu menší vliv než přestavení hlavního šoupátka vlivem servoúčinku. Další významné urychlení pomocí aktuátoru již nelze očekávat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.